Jooksin täna oma
tavalist metsaringi. Mitte päris tavalist siiski - kuna olud on iga nädalaga
paremaks läinud, tegin seekord tavarajast ka paar spontaanset kõrvalepõiget. Oli
vihma, oli päikest, isegi suts rahet ja tugev tuul. Õnneks pakkus mets viimase
eest enamasti kaitset. Umbjärv oli endiselt jääs, Viti järv peaaegu jäävaba,
lund oli ainult üksikutes kohtades teeveeres. Metsaalune on juba sinililli
täis, nädal tagasi leidsin ainult paar eksemplari. Nii et kevad tuleb, vahet
pole, kuidas, ta tuleb ikkagi.
Rahulik tempo
lasi omi mõtteid mõelda. Ilmast ja inimestest. Näiteks seda, kuidas teha vahet
sotsiopaadil ja siiral ullikesel. Meie väikeses kortermajas on üks esimesest
liigist isend tegutsemas ja temaga on päris keeruline hakkama saada. Tüüp on
suutnud päris palju kurja korda saata – ei teagi, kas (paha)tahtlikkusest või
on ta ikka tõepoolest lihtsalt süüdimatu loll. Kuna ma olen pidanud juba korda
mitu tema paska kokku korjama, tekib aeg-ajalt vastupandamatu soov see rusikas
käsi taskust välja võtta ja tegelasele kümnesse lajatada. Jah, ma tean, et
sellest ei oleks kasu. Juba väiksemagi vihje peale ja isegi sellistes
olukordades, kus tegelikult vihjet ei olegi, läheb „preili“ hüsteeriasse ja
hakkab jalgu trampima. Ja kõik teised on kodurahu huvides viisakad ja
ettevaatlikud. Preili on jutumärkides sellepärast, et tegemist on
meesterahvaga. Tõsi ta on, me oleme lasknud tal ennast lollitada, kaasa arvatud
mina, uskunud libekeelset juttu ja võltspositiivset poosi. Ja oleme selle eest
kooliraha maksnud, enam rohkem maksta ei tahaks.
Muidugi jäi
rajalt kõrvale pöörates mu teele järjekordne RMK raielank. Vaatasin seda
ülesküntud uudismaad (osa päris värske, osa ilmselt umbes tunamullune) ja
mõtlesin kangelastele. Vanasti oli Pavel Kortšagin ja „Kuidas karastus teras“.
Tänapäeval on RMK ja kliimakangelased. Eesti keele seletav sõnaraamat annab sõnale
„kangelane“ kolm erinevat tõlgendust:
Kangelane on kas erakordse
mehisuse, vapruse poolest silmapaistev isik; millegagi silmatorkav ja üldist
tähelepanu äratav isik või siis hoopis kunstiteose keskne tegelaskuju;
peategelane.
Vikipeedia definitsioon
on hoopis huvitav: „Kangelane või
kangelanna on silmapaistva mehisuse või naiselikkuse poolest tuntud
isik, kes on riskides teiste hüvanguks toime pannud erakordse teo ning mida teised
on ka täheldanud. Erakordselt vapraid inimesi nimetatakse eesti keeles samuti
sangariteks.“
Ega ei ole vist
eriti vahet enam jah, kas tegemist on meheliku või mehise ülesastumisega. Kuna naised
ju mehised olla ei saa ja omadussõna „naisene“ ei ole veel leiutatud, siis ajab
seni asja ära sõna „naiselikkus“. Et ikka sooline võrdõiguslikkus oleks ilusti
tagatud. RMK saab aga kohe miinuspunkti selle eest, et kliimakangelannasid
püünele ei tõsteta. See ei kõlba kohe kuidagi!
Ma võiks siit
juttu edasi kerida oma öökapil seisva hiiglasliku telliskivi manu, mille kaanel
on pealkiri „Valitsuse maja“ ja mida ma juba paar kuud õhtuti enne und loen (enamasti
olen ma muidugi niipalju väsinud, et lugemisest ei tule eriti midagi välja).
Aga loed ja mõtled, kui vähe tegelikult inimkond on muutunud. Ainult asju
nimetatakse teiste nimedega ja aktiivsetel lollidel on võimalus oma lollust
sotsiaalmeedia abil suurematele inimhulkadele eksponeerida.
Veel mõtlesin ma meistritele. Seletav sõnaraamat ütleb, et meister on väljapaistvate erialaste teadmiste ja oskustega isik või siis üldisemalt - omal alal kõrgtaseme saavutanud isik.
Et
saada meistriks, on vaja annet, pühendumust ja töökust. Meistriks saamine võtab
aega. Ja meistrit tuntakse tema töö järgi.
Ma ei tea, kas kangelane
on etem kui meister või vastupidi.
Meistrit ei
tohiks mõõta tema kvalifikatsiooni tõestavate paberite kuhja paksuse järgi, vaid
ikka selle järgi, kui hästi ta oma tööd teeb. Pole vist saladus, et paber
kannatab kõike. Kangelaseks tehakse, meistriks saadakse. Mõni meediakangelane
võib olla (suur)meister valetamises ja manipuleerimises. Kas ta ka midagi muud
teha oskab, ei tea.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar