07 märts 2009

Hääletult

Mu arvuti kaotas hääle. Lihtsalt. Ja see ei ole seotud kerge külmetuse ega kiirelt lähenevate kevadvetega.

Ise arvan, et mind tõmmati alatult lohku eilse Apple QuickTime' installiga. Madli saatis mulle nimelt oma uue laulu kitarrisaate - aga tegi seda *.m4a formaadis. Ma tegelikult ei tea, kas see on tüüpiline 'hariliku ameeriklase' formaat või mitte, eriti arvestades seda, et laulu loojateks olid Singapurist tulnud jaapanlane ja Hong Kongi taustaga eestlane. Ühesõnaga, ma leidsin, et mõistlik on installida Apple' player, kuigi oleks võinud ka faili sobivasse formaati konverteerida.

Niikaua kui ma arvutit välja ei lülitanud, oli kõik korras. Täna aga avastasin üllatusega, et pilt on, aga häält pole. Kuigi pilt kinnitab, et hääl peaks täiesti olemas olema. Otse loomulikult proovisin heli esmalt taastada kõigi tuntud abivahendite ja meetoditega. Kõigepealt oma arvuti seadete kontroll, seejärel HP support, mis kulmineerus uue draiveri installiga. Tühjagi. Loomulikult tegin ka veebiotsinguid - nii hästi kui oskasin, sest teada tõde on see, et suurim kunst küsimise juures on küsimuse õige püstitamine. Täiesti tarbetult. Asjakohased helikaotuse teemad olid valdavalt seotud Vistaga (millest olen seni üritanud kaugelt mööda käia) ja midagi sellist, mida ma juba poleks proovida jõudnud, ma netist ei leidnud. Arvatava kurja juure eemaldamine arvutist ei toonud ka oodatud tulemust. Ma ei ole eriline vindoosa-armastaja. Püsin selle opsüsteemi juures eelkõige omaenese mugavusest (harjumuse asi, eksole). Kuigi aeg-ajalt ajab mul karva tõepoolest turri see, kuidas pisipehme impeerium kõike alternatiivset alatute võtetega blokib. Ja samas - mõnda nende uuendust läbi elades tuleb tõsine tahtmine karjuda, et MA EI OLE PÄRIS IDIOOT!

Heakene küll, eks ma siinkohal jätkan oma hääleotsinguid. Kuigi. Minu opsüsteem on absoluutselt legaalne ja ma eeldan, et kui mingi asja installimisel tekib konflikt, siis mind selle eest ka hoiatatakse. Ilus ju oleks?

Aga kui päris aus olla, olen saatuslikule kannatuse rebenemise momendile juba väga lähedal. Teisisõnu - saavutanud voolavuspiiri.

1 kommentaar:

Marika ütles ...

Ise küsin, ise vastan.

Helikaardiga on kõik korras. Restoorisin süsteemi kaks korda ning seejärel proovisin kõrvaklappidega. Olemas, häälitseb. (Ja probleemi kokkulangemine QuickTime' installiga oli ilmselt lihtsalt õnnetu juhus?) Praegu hakkab tekkima tunne, et midagi on lahti hoopis kõlaritega ....

Jumalat ei olnud täna kodus

Kuidas see nüüd oligi - kui inimene peab plaane, siis jumal naerab. Mina joonistasin endale selle nädalavahetuse MTB-matkaks enda arust täit...