28 november 2008

Fantoomlend marsruudil Stockholm-Riga

.... toimub tõenäoliselt järgmise aasta 10.mail. Ja see on kõige tagumine osa ühest ookeaniülesest lennust, mis peaks alguse saama Ohio pealinnast Columbusest. Lend ise on broneeritud süsteemis Amadeus ja esimene pool sellest on juba sajaprotsendiliselt ära kasutatud.

Loomulikult ei saanud keegi eelnenud sonimisest aru. Olin minagi üsna hämmingus, kui mulle eelmise reede õhtul kella kaheksa paiku helistati ning naishääl teatas, et minu lend marsruudil Stockholm-Riga on ära jäetud. Sest enda teada pole ma elu seeski euroopasisestele lendudele pileteid ostnud. Hetk hiljem taipasin, et see on osa Madli tagasilennust. Naishääl, kes esindas ettevõtet nimega Bookinghouse (mille kaudu ma need piletid broneerisin), andis mulle Rootsi suunakoodiga telefoninumbri, kuhu asenduslennu saamiseks helistada. Ja kui ma palusin teate lennu ärajätmise ja kontakttelefoni kohta oma e-mailile saata, keeldus üsna kategooriliselt.

SASi infotelefon on nähtus omaette. Nagu korralik vanaaja inimene filtreerisin kiirelt oma ajust välja paar elementaarset lauset rootsi keeles (stiilis ’jag heter .... och jag ringer fran Estland’ ja nii edasi, et edaspidises vestluses viisakalt ning sujuvalt inglise keelele üle minna). Aga mulle ei antudki võimalust oma keeleoskusega plusspunkte teenida. Heakene küll, automaatvastaja esimene lause oli tõepoolest rootsikeelne ja andis mulle pisukese edumaa järgneva ingliskeelse lause mõistmiseks, aga edasine koosnes ainult õigetele nuppudele vajutamisest (umbes seitse korda kokku?). Ning ainus valik, mille puhul mul kõhklusi ei tekkinud, oli ’between domestic and international flights’. Muidu oli erakordselt viisakas automaatvastaja. Ütles kohe, et ooteaeg on üle minuti ja kui ma oodata ei viitsi, siis võin pigem hiljem uuesti helistada. Õigluse huvides tuleb öelda, et selle ooteaja sisustas SASi automaatvastaja kenasti võimalike teemavalikutega-nupulevajutustega, nii et praktiliselt kohe, kui olin viimase võimaliku valiku teinud, oligi kohe operaator teispool toru otsas. Rääkisin oma jutu ära. Tütarlaps oli hämmingus, et minu „travel agency“ selle asjaga ei tegele. Selgitasin, et tegemist on netibroneeringuga ja checkmytrip.com ütleb, et mu lend on tühistatud. Siis tuvastasime kenasti broneeringu numbrit, mis koosnes umbes kahest numbrist ja viiest tähest ning pani proovile mu geograafia-alase leidlikkuse (stiilis ’V like Vienna’ ja nii edasi – üsna ebameeldivad tähed olid). Igavesti tore äraarvamismäng. Broneering oli täiesti olemas. Ning operaatori väitel oli ka kõnealune lend SASi süsteemis absoluutselt olemas. Vahemärkusena tuleks öelda, et tegemist on SASi lennuga, mida opereerib AirBaltic ning ka AirBalticu kodulehe andmetel peaks konkreetne lend toimuma. Ainus institutsioon, mis kinnitas, et ’flight is canceled’ oli Amadeus veebilehe checkmytrip.com kaudu. SASi teenindaja julges seepeale arvata, et uuel aastal võivad muutuda hoopis lennuajad. Ja oletas, et kui veebilehel muutusi ei toimu, peaksin uue aasta alguses uuesti SASi helistama. Nii jäigi.

Lehed kuulutavad, et Estonian Air hakkab pankrotti minema ja SASil enamusosanikuna ei ole selles teps mitte väike osa. Air Baltic toimib vähemalt tänaseni (näiliselt) tõrgeteta, aga sellest hoolimata ei teata seal, et firma lennugraafikus on lende, mida tegelikult ei enam toimu. Ning Lufthansa ei tahtnud hiljuti SASi üles osta.

Mida veel? Ma olen selle lennu eest maksnud ja teist korda ei tahaks seda enam teha.
Paanikatekitajate parteisse ma ei kuulu. Ja lendamist lähemate aastate jooksul paraku vältida ei õnnestu. Äkki tuleks asutada mittetulundusühistu ’yellow zeppelin’?

Kommentaare ei ole:

Jumalat ei olnud täna kodus

Kuidas see nüüd oligi - kui inimene peab plaane, siis jumal naerab. Mina joonistasin endale selle nädalavahetuse MTB-matkaks enda arust täit...